En un entorn natural d’aigua i de boscos, deu animalons de diferents espècies neixen, creixen, s’observen i s’empaiten. A l’aigua, un lluç de riu molt menut vol ser gegant, una jove libèl·lula vol aprendre a lluitar i una salamandra té moltes ganes de sortir de l’aigua per descobrir un altre món. A la riba del riu, un castor desitja construir el món a la seva manera mentre que un bitó vol arribar fins a la lluna volant. A dalt dels arbres, un mussol aixeca el vol i es creua amb un ratpenat a qui li agrada molt la música. Quan per fi clareja, uns cabussons emplomallats ballen, un blauet cerca el seu lloc sota el sol i una tortuga viu meravellada per aquest món tan agitat, manté la calma i desafia el pas del temps. Els nostres deu aventurers admiren la bellesa d’aquest món i se senten afortunats de ser-hi. I tots ells, davant de la natura que els envolta exclamen: Bon dia, món!
Bon dia, món! és un passeig per la naturalesa molt ben documentat que ens apropa a una fauna i una flora de paper, que alhora és molt realista. La natura ens acompanya i amb ella coneixem els éssers vius que hi habiten mentre ens ensenya a respectar tot allò que ens envolta. Amb aquesta observació de l’entorn tan agradable també aprenem sobre nosaltres i l’aventura de crèixer.
La tècnica de l’stop-motion (o animació pas a pas) consisteix a recrear el moviment d’objectes inanimats a partir de la filmació fotograma a fotograma. L’animació és l’art de crear la il·lusió de moviment en elements inanimats. El moviment no és inherent als personatges, sinó que s’ha de crear. Entre presa i presa es produeix una petitíssima variació de la posició d’un objecte mentre la resta d’elements es mantenen estàtics i, d’aquesta manera, en projectar el conjunt de preses de forma continuada no es trenca la continuïtat i es produeix la il·lusió del moviment. Calen, però, milers de petits canvis de posició d’aquestes figures inanimades i la filmació de 24 fotogrames per cada segon d’animació que es vulgui aconseguir. Sabíeu que? Bon dia, món! utilitza la tècnica de l’stop-motion i té un total de 90.000 fotografies.
Anne-Lise Koehler és guionista i directora de pel·lícules d’animació, a més de pintora i escultora. Va estudiar a l’Escola Nacional de Belles Arts a París i a l’Escola d’Imatge Gobelins, on va conèixer Éric Serre, amb qui ha codirigit el film.
Al llarg dels seus anys de formació va desenvolupar una obra naturalista d’escultures de paper que va exposar a diversos museus. Quan va acabar els estudis als Gobelins, va ser la responsable del disseny dels decorats i dels ocells de la pel·lícula de Michel Ocelot Kirikú i la bruixa (Producció de Les Armateurs) i d’Azur i Asmar (Nord-Ouest Productions-Mac Guff), del mateix director. Va codirigir amb Éric Serre els efectes especials del llargmetratge documental de Luc Jacket, Il était une forêt (Bonne Pioche-Disney nature).
Organització
Darrer comentari
Missatge de de